Et hinnata mootoriõli tähtsust kaasaegsele automootorile, tuleb mõelda sellele, et temperatuur põlemiskambris ulatub 8000°C, ja samal ajal peab määre talviste külmadega tungima mikroskoopilistesse avadesse, vähendades hõõrdumist.

Kaasaegne õlivahetus mootoris – see on kõige hädavajalikum toiming ,mis tagab mootori pikaajalise tööea.

Kaasaegsete õlide peamine ülesanne on luua õhuke õlikile hõõrduvate osade vahel mootoris. Isegi lühiajaline mootori töö õlitamata osades, mis omavahel hõõrduvad viib mootori purunemisele.

Kvaliteetne õli täidab paralleelseid funktsioone

1. ülearuse soojuse eemalejuhtimine hõõrduvate osade juurest

2. õlituskanalite puhastamine tahma ja laki osakestest

3. survejõu kindlustamine teatud detailides, nagu hüdrotõukurid klapiajamites ja ketipingutites.

Õli omaduste kadumine toimub tavaliselt järgmistel põhjustel

  1. saastumine põlemisjääkidega ja detailide kulumisjääkidega
  2. omaduste halvenemine seoses tekkimisega, mis tekib jahtumisel pikkadel öötundidel
  3. õlilisandid oksüdeeruvad aja jooksul ja kaotavad oma omadused

Kui tihti on vaja vahetada mootoriõli ja õlifiltrit ?

Mootoriõli vahetamise tihedus on määratud auto kasutamise rezhiimiga ja toimub auto tehnilise hoolduse ajal. Praktika näitab, et keskmine läbisõit õlivahetusest õlivahetuseni on 15000 km või 1 aasta.

Tingimused, mis seda vahet lühendavad,on järgmised:

  1. Sõit tihedas linnaliikluses (seistes liiklusummikutes mootor töötab, aga läbisõit ei suurene)
  2. lühikeste vahemaade läbimine (mootor ei jõua soojeneda)
  3. sõit kõrgendatud mootoripööretega
  4. sagedased kiirendused, kui kasutatakse mootori täit võimsust
  5. võimalik jahutusvedeliku sattumine õlisse jahutussüsteemi rikke tõttu
  6. heitgaaside sattumine mootori karterisse silindrite ülemäärase kulumise tõttu.

Millist õli kasutada.

Õli valik teie autole oleneb paljudest asjaoludest. Teie auto kasutusõpetuses on kirjutatud, millist tüüpi ja kui suures koguses õli tuleb kasutada. Kui teie autole kehtib garantii, peate neid juhiseid rangelt täitma.

On mitut tüüpi õlisid. Kõige populaarsem on poolsünteetiline õli 10W-40 ja sünteetiline õli 5W-40.
Mida tähendab 5W-40? Esimene arv 5 tähistab õli voolavust madalatel temperatuuridel, arv 40 näitab õli vastupidavust muutuda vedelaks kõrgetel temperatuuridel. 5W40 on kõige enamlevinud mootoriõli, mis on ka aastaringne. Kaasaja autodele on enamikule ette nähtud kasutada 5W40 mootoriõli. Mootoriõlid ei jagune mitte ainult klassidesse (viskoossuse järgi), aga ka gruppidesse (kvaliteedi järgi).

On olemas mitu hindamise süsteemi.

Kõige tuntum on ameerika klassifikatsioon ADI: bensiinimootorite õlidele antakse indeksid SG,SH,SY,SL,SM-mida kaugemal seisab teine täht tähestiku algusest,seda suurem on õli vastupanuvõime koormusele. Üha suuremat populaarsust kogub Euroopa klassifikatsioon. ACEA (tähistus A3,A4). Siin näitab number (mida suurem,seda parem) õli kvaliteeti. Diiselmootoritele on kasutusel teistsugune tähtede kombinatsioon (tähistus B3,B4). 
Mootorisse võib valada seda õli,mis vastab(või ületab) õli kvaliteedile, mida nõuab valmistaja tehas. 
Kui kasutatakse kvaliteetseid õlisid,kaob vajadus mootori läbipesuks õlivahetuse ajal. Võib juhtuda, et tugevatoimeline mootoripesuvahend uhub lahti suured mustuse tükid õlituskanalites,mis viib ummistusteni ja mootori purunemiseni.“Must“ õli viitab ainult sellele, et mootoriõli sisaldab head pesevat lisandit. Õli valik tuleb teha arvestades tuntud tootjaid. Õli tuleb osta suurtes keskustes, kus on hea maine.

Filtrite vahetus.

Õlifilter vahetatakse iga õlivahetuse korral,et tagada parem õli puhastus ja vältida vana õli osakeste sattumist uude õlisse. Nagu teada on-õli kvaliteet on see,mis tagab mootori pika ja väikese kulumisega tööea. Samuti kuuluvad vahetamisele ka õhufilter, kütusefilter ja salongiõhu filter. Õhufilter tagab puhta õhu pääsu mootori toitesüsteemi. Kui õhufiltrit ei vahetata õigeaegselt, siis satuvad võõrkehad mootori silindritesse, mis suurendab nende kulumistja toob kaasa ka kütusekulu suurenemise. Meie tingimustes tuleb õhufiltrit vahetada iga 15-20000 km järel. Salongifiltri ülesandeks on varustada auto salongi puhta, kuiva ja mõnel juhul (kui kasutatakse aktiivsöe filtrit) ka hea lõhnaga õhuga. Salongiõhu filtrit tuleb vahetada iga 20-30000 km järel või kord aastas. Mitte õigeaegse salongiõhufiltri vahetus toob kaasa klaaside „higistamise“ salongi kütte kasutamisel. Kütusefilter on ette nähtudkütuse puhastamiseks, mis juhitakse toitesüsteemi (kütusepump, pihustid) ja vahetatakse 30000-60000 km järel või kord aastas.

Mitteõigeaegne filtri vahetus toob kaasa ebaühtlase mootori töö, võimsuse kao, halva käivitumise ja suurenenud kütuse kulu. Auto hakkab sõites tõmblema, mis ei ole ainult ebamugav, vaid lõhub ka käiguosa ja võib tekitada ka avariiohtliku olukorra.

Broneerimine telefoni teel: +372 7489301
Meie aadresss:  Kaunase pst. Tartu 73C, 50706,
Linnaosa Annelinn.
Annelinna Autoteenindus.

GPS: 58°22'41.2"N 26°46'19.9"E

Vaata Kaardil