DPF - Tahmafiltri puhastus
Diiselmootori heitgaaside puhastusfilter (tahmafilter) on varustatud rõhu- ja temperaaturi anduriga.
Kui see andur välja keerata,siis saab sealtkaudu sisse valada läbipesu vedelikku.
Puhastamiseks soovitatakse vesi-leelise lahuseid koos pesuainega. Selline pesuaine neutraliseerib kahjuliku leelise peale seda kui vee-leelise lahus lõpetab puhastusprotsessi. Vedeliku pumpamine filtri korpusesse viiakse läbi selleks etenähtud seadmega. Samuti kasutatakse ka sirget või painutatud sondi, samuti on ette nähtud külgekeeratav pihusti.Vedelikud, pihustid ja sondid võimaldavad töötada praktiliselt ükskõik millise diiselauto mudeliga millel on tahmafilter.
Selle seadmega puhastamise all mõeldakse etapiviisilist doseeritud puhastusaine sisseviimist filtri korpusesse läbi anduri ava. Kõige sagedamini kasutatakse selleks just rõhu anduri ava mis on eespool filtri elementi.Mootor tuleb enne seda protsessi soojendada, seejärel lastakse filtril jahtuda kuni 40 kraadini.Asi on selles et leeliseline puhastusaine on kõige efektiivsem sellise temperatuuri juures.Puhastamiseks on vaja umbes 1,0 liitrit lahust mis jäetakse filtri elemendi korpusesse viieteistkümneks minutiks.Kõrgsurve pihusti püstol ühendatakse sirge või painutatud sondiga,mis viiakse filtri anduri avasse. Puhastusvahend pihustatakse vaheaegadega (kuni 10 sekundit pihustamine,kuni 10 sekundit paus) vahetult tahmafiltrile.rõhk pihustamisel peab olema 8 bar.Sondi on soovitav pöörata pihustamise käigus ja liigutada edasi tagasi parima puhastamise ja lahuse filtri elemendile pealekandmise saavutamiseks.Edasi samamoodi pihustatakse loputusainet mis neutraliseerib ja peseb maha puhastusaine.Vaja läheb 500 ml puhastusainet.
Pesu toimub sellesama pihustamis püstoliga ja samasuguste intervallidega nagu puhastus aine puhul. Tänu sellistele võtetele tahm jaguneb filtri elemendil ühtlasemalt. Tagajärjeks on see et tahma saab palju efektiivsemalt põletada automaatses järelpõletusprotssis. Töö lõppedes andur keeratakse oma kohale tagasi, mootor käivitatakse ja soojendatakse. Peale seda on vaja käivitada tahmafiltri isepõletus reziim, et põletada siduvast tõrvast vabanenud tahmaosakesed. Seda saab teha nii „loomulikul“ kui ka sundreziimil.Esimesel juhul tuleb umbes 20 minuti jooksul aktiivselt kasutada diiselmootorit sõidu ajal keskmiste ja kõrgete pöörete juures et mootori juhtplokk iseseisvalt paneks tööle tahmafiltri regeneratsiooni protsessi. Kui sellist võimalust ei ole või isepõletus protsess ei lähe tööle mootori elektroonika rikke tõttu, siis aktiveeritakse põletusprotsess sunduslikult. Seda tehakse diagnostika skanneriga. Diagnostika seadmed näitavad ka tahmafiltri puhastamise kvaliteeti. Selle jaoks on vaja võrrelda filterelemendi läbilaskevõimet enne ja pärast puhastamist.
Broneerimine telefoni teel: +372 7489301
Meie aadresss: Kaunase pst. Tartu 73C, 50706,
Linnaosa Annelinn.
Annelinna Autoteenindus.
GPS: 58°22'41.2"N 26°46'19.9"E