Auto , mille mootori klapiajamis on mootorikett, on automüügikuulutustes kindlasti eeliseks hammasrihmaga klapiajamiga auto ees. Arvatakse et mootorikett ei lähe katki, teda ei ole vaja regulaarselt vahetada. Selline arvamus on paljudele autoomanikele läinud kalliks maksma seoses mootori kallihinnalise remondiga või isegi mootori vahetamisega. Tõepoolest, mootori kett nõuab vähem tähelepanu kui hammasrihm. Kui hammasrihma tavaline eluiga on 60 000-100 000 km, siis enamik mootorikette tuleks tootja soovitusel vahetada 150 000-200 000 km järel. Meie kliima tingimustes mootoriketid nii kaua vastu ei pea. On teada juhtumid kus mootorikett on katkenud peale 80 000-100 000 km läbisõitu. Juhul kui on katkenud hammasrihm, siis peale seda on tegemist kõveraks paindunud klappidega ja võimalik et ka rikutud mootorisilindritega. Sellise remondi maksumuseks võiks olla 500 kuni 1500 eur, aga mootoriketi katkemine alumiiniumplokiga mootoris toob kaasa märksa suurema kahju. Kõverad võivad olla mootoriklapid, rikutud silindrid aga ka mootoriketi pingutusrullid, nende võllid ja kinnitused, mootorile paigaldatud agregaadid, plokikaas ja mootoriplokk.

Miks mootoriketid ei tööta kuni ettenähtud ajani? Toome välja selle asjaolu põhjused:

  1. Konstruktsiooni puudujäägid: paljud kaasaegsed automootorid, eriti VW Audi, BMW, Peugeot-Citroeni firmade toodang omavad rida puudujääke konstruktsioonis mis viivad mootorikettide väljavenimiseni ja katkemiseni.
  2. Ebakvaliteetse mootoriõli kasutamine: Sellise õli kasutamine automootoris põhjustab mootoriketi ebapiisava määrimise mis viib mootoriketi väljavenimiseni ja katkemiseni.
  3. Auto kasutamine suures osas linnaliikluses.Linnasõidu tingimustes määritakse mootoriketti ebapiisavalt.
  4. Auto kasutamine ilma mootori eelneva piisava soojendamiseta. Mootorikett võib talvel katkeda juba -10 kraadise temperatuuri juures.Kui auto omanik käivitas auto mootori ja koheselt hakkas sõitma, mootori pööretega 3000 -4000 p/min., siis see võib olla piisav tingimus mootoriketi katkemiseks.Eriti tihti katkevad sellises situatsioonis VW Audi tehaste autode mootoriketid.

Igaüks nendest põhjustest või nende koosmõju võivad põhjustada mootoriketi katkemise ja sellele järgneva suure remondi, mis on väga kallihinnaline. Seetõttu soovitame jälgida mootoriketi seisukorda ja vajadusel see õigeaegselt vahetada. Kuna vahetada mootorikett ja millised peavad olema sümptomid mis sellele viitavad?

  1. mootori ebaühtlane töö tühikäigul
  2. krõbisev hääl auto mootorist kui see töötab tühikäigul,kui mootori õlirõhk on madal
  3. mootoriketi pinguti suur vabakäik----määratakse kindlaks kui mootoriketi kate või mootori esikaas on maha võetud
  4. võllide ketirataste hammaste kulumisel----määratakse samuti kindlaks kui mootoriketi kate või mootori esikaas on maha võetud.
  5. mootoriketi kulumise saab kindlaks määrata ka kompuuterdiagnostikaga, kontrollides mootori gaasijaotusfaaside nihet.

Meie soovitame mootoriketi vahetada esimeste mootoriketi väljavenimise sümptomite ilmsikstulekuga. Kuidas ennetada mootoriketi katkemist? 

  1. pöörake tähelepanu ebaharilikele häältele, eriti peale mootori käivitamist
  2. kasutage ainult ettenähtud mootoriõlisid,oste neid ainult usaldusväärsetelt müüjatelt
  3. vahetage mootoriõli iga 15 000 km järel 4.perioodiliselt kontrollige õli taset mootori karteris ja pidage meeles et normaalne õlirõhk garanteerib mootoriketi hea töö.Milliste autode omanikud peavad olema eriti ettevaatlikud. Autod mootoriketi pika kasutusajaga:Ford Mondeo 1,8TDCi, Mercedes C200 Cdi W202,Mercedes W124, Toyota Yaris 1,4D-4D. Autod mootoriketi lühikese kasutusajaga:MazdaCX7 2,3Turbo,Skoda Fabia1,2TSi,BMW118 N47,Peugeot 207 1,6THP, VWGolf 5 1,4TSi,Audi1,8TFSi,KiaSorento2,5TD

Broneerimine telefoni teel: +372 7489301
Meie aadresss:  Kaunase pst. Tartu 73C, 50706,
Linnaosa Annelinn.
Annelinna Autoteenindus.

GPS: 58°22'41.2"N 26°46'19.9"E

Vaata Kaardil