Hammasrihma katkemise tagajärg võib olla mootori vahetus !
Sõltuvalt mootori konstruktsioonist võib mootori rihma purunemisel toimuda klappide ja kolbide kokkupuude, mis võib viia tõsise mootoririkkeni. Hammasrihma katkemise tulemuseks võib olla kogu mootori väljavahetamine!


On teada, et hammasrihm on tähtis kogu mootori tööks. Selle katkemine viib mootori seiskumiseni, aga mõnede mootorimudelite puhul - tõsise remondini. Asi on selles, et hammasrihma katkemisel kaob kolbide ja klappide töö sünkroonsus, mille tulemusel võivad klapid kolbidega „kohtuda“ ja kõige väiksem,millega see võib lõppeda, on klapi kõverdumine. Järgnev remont on küllalt kallis, teinekord on mõtekas isegi mootori vahetus. Tuleb arvestada, et hammasrihma purunemine auto liikumise ajal võib kaasa tuua avarii. Kõige rohkem katkevad hammasrihmad mootori pöörete suurenemisel. Ja üks kõige ohtlikum variant on – möödasõidul.

Millised hammasrihmad on kõige kindlamad ?

Vaatame,millele on vaja tähelepanu pöörata hammasrihma ostmisel ja paigaldamisel.

Kõigepealt hammasrihmast endast.

Kuni viimase ajani arvati, et kõige sobivam materjal hammasrihma jaoks on neopren (CR). Seda kasutatakse paljude erinevate tehniliste kummitoodete tootmisel. Tänapäeval keelduvad juhtivad autotootjad uutele mudelitele neopreenist hammasrihmade paigaldamisest. Asi on selles,et mootori temperatuur on 80-90°C (töötamise ajal), kuid võib tõusta isegi 150°C-ni. Kõrge temperatuuri juures kaotab neopreenist rihm oma elastsuse(muutub kõvaks) ja see viib kulumise suurenemiseni, kogu pikkuses ilmuvad mõrad. Hammasrihma jaoks tähendab see purunemist.Teine põhjus neopreenrihmadest loobumisel on külmakindluse langus kasutuse käigus. Kui uus neopreenist hammasrihm võib töötada -40°C juures,siis ekspluatatsiooni käigus see näitaja võib väheneda kuni 2 korda.See viib rihma mõranemiseni auto hoidmisel talvel väljas. Et vältida neid probleeme ja olla kindel igas situatsioonis-olgu see ülekuumenemine või –jahtumine,kasutage hammasrihma,mis on valmistatud kõrgkvaliteetsest materjalistnitril. (HSN,HN13R)

Need hammasrihmad töötavad nii madalatel kui ka kõrgetel temperatuuridel. Nad on vähem tundlikud mootoriõlidele, kütusele, niiskusele. Stendikatsetused näitasid, et kriitilisel temperatuuril 149°C neopreenist rihm mõraneb peale 44 töötundi, aga nitrilist rihm alles peale 370 tundi. Just sellepärast kasutatakse enamikus uutes automootorites hammasrihmasid, mis on valmistatud nitrilist. Pange tähele, kui rihm on valmistatud nitrilist, on tal tähistus HSN või HNBR. Esimene nitrilist hammasrihm toodeti maailma juhtiva hammasrihmade tootja „Gates“ poolt 1985 aastal. See on ainus tootja,kes annab garantii kogu kasutusajale. Selle firma rihmad on esindatud margiga „Power Grip“ (praaginäitaja hammasrihmade tootjal Gates – 2 tk. kuuest miljonist tootest).

Teine koht tootjate osas kuulub Itaalia firmale „Dayco“, kelle rihmad on nimetusega „Pirelli“.

Kolmas koht kuulub Saksa firmale „Continental“,  mis toodab rihma nimega „Contitech“.

Tasub märkida, et erinevate rihmade sobivus on väga harvaesinev, selle pärast on hammasrihma valik väga vastutusrikas ja tähtis ülesanne.  Kuid olenemata sellest, kui kindel on rihm, võib vale paigaldus viia purunemiseni. Seepärast on rihma peamine purunemise põhjus rihma vigastus või vale pingutamine paigaldusel. Et seda ei juhtuks, peab rihma paigaldamisele lähenema professionaalselt.

 

Miks peab hammasrihma vahetusel ka teisi detaile vahetama ?

Seepärast, et 9-l juhul 10-st puutume hammasrihma vahetamisel kokku mõnede detailide kulumisega. Kui te jätate vahetamata need detailid põhjusel, et need ei ole kulunud, siis järgmine kord peate need siiski vahetama. Sellepärast soovitavad enamik autotootjatest peale hammasrihma vahetada ka pingutusrullid, vabajooksu rullid ja muud detailid.

Me kasutame maailma juhtivate tootjate saavutusi 

Mootoririhma vahetus toimub rangelt tehnoloogilise kaardi järgi,mis on koostatud hammasrihmade ja autotootjate soovituste kohaselt. Hammasrihma pingutamine muutub sarnaseks muusikainstrumendi häälestamisele: hammasrihma võnkumise lained püütakse kinni spetsiaalse mikrofon-anduriga ja antakse edasi hääleanalüsaatorile STT1, mis võrdleb saadud võnkeid etaloniga. Seade on välja töötatud juhtiva hammasrihmade tootja „Gates“ poolt. Ükski teine seade, seda enam käsitsipingutamine, ei garanteeri sellist täpsust nagu STT1. Hammasrihma komplekti paigaldusel on garantii hammasrihmale sama, mis autotehase poolt lubatud. Et tagada teie auto mootori kindel tööiga, jälgige rangelt hammasrihma vahetuse intervalle, paigaldage kõrgekvaliteediline hammasrihm, valige autoteenindus, kus tagatakse hammasrihma paigaldus vastavuses kõige eesrindlikumate tehnoloogiatega !

Broneerimine telefoni teel: +372 7489301
Meie aadresss:  Kaunase pst. Tartu 73C, 50706,
Linnaosa Annelinn.
Annelinna Autoteenindus.

GPS: 58°22'41.2"N 26°46'19.9"E

Vaata Kaardil